hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > فارس > سپيدان و بيضا نقاط اولويت‌دار فارس برای  طرح‌هاي توسعه صنعتی است

سپيدان و بيضا نقاط اولويت‌دار فارس برای  طرح‌هاي توسعه صنعتی است

مدير عامل شركت شهرك هاي صنعتي فارس گفت: شهرستان‌هاي سپيدان و بيضا از نقاط دارای اولویت برای اجرای طرح‌های توسعه صنعتی این شرکت در استان به شمار می‌روند.

سيد مسعود عظيمي در ديدار اردلان اكبرپور منتخب مردم شهرستان‌هاي سپيدان و بيضا در مجلس دوازدهم، به تشریح برنامه عملیاتی جهش تولید شرکت شهرک‌های صنعتی فارس پرداخت.

عظیمی با اشاره به ویژگی‌های جغرافیایی و اهمیت استراتژیکی شهرستان‌های سپیدان و بیضاء، گفت: وضعيت آب و هوايي مناسب، فاصله نزديك با مركز استان، وجود منابع انساني توانمند و قرارگيري آزاد راه شيراز -اصفهان در شهرستان بيضا و محور مواصلاتي  شيراز به ياسوج در شهرستان سپيدان، ظرفيت بي بديلي را براي جذب سرمايه گذار فراهم مي كند.

وي با اشاره به برنامه اين شركت براي تكميل زيرساخت‌هاي شهرك دارويي بيضا، از برنامه ريزي براي راه اندازي شهرك صنعتي بزرگ در بخشي از اراضي همجوار اين شهرستان با شهرستان زرقان خبر داد و گفت: در اين زمينه بررسي و بازديدهاي ميداني انجام شده و در مرحله انتخاب اراضي با رويكرد جذب مشاركت مردم در ايجاد  شهرك هاي صنعتي جديد هستيم.

عظیمی با بيان اينكه هم اكنون 8 شهرك و ناحيه صنعتي در شهرستان‌هاي سپيدان و بيضا وجود دارد، گفت: تاكنون 121 قرارداد سرمايه گذاري در شهرك‌هاي صنعتي سپيدان و 78قراردار نيز در شهرك‌ها و نواحي بيضا منعقد شده است.

او ادامه داد: در مجموع در شهرك هاي صنعتي دولتي اين دو شهرستان 93 واحد بهره بردار با اشتغال 1956نفر فعال بوده و شهرك دارويي به عنوان يكي از گزينه هاي سرريز سرمايه گذاري كلان شهر شيراز در نظر گرفته شده است و براي ما اهميت ويژه اي خواهد داشت.

عظیمی با یادآوری اینکه در دو سال گذشته و با اختصاص126 میلیارد  تومان اعتبار، روند اجرای طرح‌های زیرساختی در شهرك دارويي شتاب گرفت، به پیشرفت 90 درصدی عملیات اجرایی طرح خط انتقال برق این شهرک اشاره و اضافه کرد: این خط دومداره با  اعتبار 25 میلیارد تومان  با ظرفیت حدود ۱۲مگاوات برق به طول ۱۱ کیلومتر از پست برق بیضا تا شهرک صنعتی در مرحله اجرا قرار دارد که با بهره‌برداری از آن در نيمه نخست امسال برق این شهرک صنعتی تأمین می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با بیان ۱۰ لیتر بر ثانیه انشعاب آب با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان خریداری شده است، گفت: عملیات اجرایی خط انتقال در مرحله مكان يابي و جانمايي است.

وي همچنين از تكميل عمليات زيرسازي فاز يك با اعتبار 52ميليارد تومان، شبكه فاضلاب با مبلغ 22ميليارد تومان و شبكه داخلي آب با 7 ميليارد تومان خبر داد و گفت: ساير پروژه ها نيز در مرحله برآورد و انجام عمليات اجرايي قراردارد.

عظيمي  با اشاره به این‌که شهرک دارویی در زمینی به مساحت ۱۸۰ هکتار ایجاد شده است، افزود: در این شهرک صنعتی بیش از ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی مستقر خواهند شد و پیش‌بینی می‌شود در این واحد‌ها برای افزون‌بر ۵ هزار نفر اشتغال پایدار ایجاد شود.

اردلان اكبرپور منتخب مردم شهرستان هاي سپيدان و بيضا  در مجلس دوازدهم نيز در اين جلسه با تشكر از اقدامات انجام شده در حوزه ايجاد و توسعه زيرساخت هاي شهرك هاي صنعتي اين حوزه انتخابيه بر پيگيري به منظور رفع مشكلات و اجراي طرح هاي توسعه اي تاكيد كرد.

انتهای پیام

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد